Uw winkelwagen
Uw winkelwagen is leeg.
Bosch is een leidende internationale firma die de meeste menselijke activiteiten beïnvloedt met haar producten, diensten, technologieën en visie. Het belangrijkste doel van de firma is het creëren van een verbonden leven door innovatie.
Meer dan 120 jaar ervaring
Het verhaal van Bosch begon in 1886 toen Robert Bosch de “Werkplaats voor mechaniek en elektronica” oprichtte in Stuttgart, Duitsland. Aan orders had hij geen gebrek en het bedrijf groeide gestaag. Al in 1902 kwam de hoofdingenieur van het bedrijf, Gottlob Honold, met een revolutionair idee (hoogspanningssysteem, magneto-elektrische ontbranding met bougie) dat het bedrijf beroemd maakte. Geleidelijk voegde hij meer innovatieve ideeën toe en consolideerde het bedrijf zijn positie op de markt. Hoewel twee wereldoorlogen hard ingrepen in de ontwikkeling van het bedrijf, waardoor het onder andere zijn internationale vestigingen verloor, bouwde het zijn positie geleidelijk weer op.
Diversificatie
Vanaf de jaren 1950 groeide de vraag naar goederen en namen de productie en het aantal werknemers toe. De groei van het bedrijf was zo groot dat het noodzakelijk was om de divisies te scheiden en onafhankelijk van elkaar te gaan besturen. De transformatie van Bosch zelf duurde ongeveer twintig jaar. Het werd een wereldwijde groep, een gediversifieerde groep met onafhankelijk bestuurde divisies. Vanuit de auto-industrie breidde het bedrijf zich uit naar mobiele hydraulische systemen, medische elektronica, radiotechniek en richtte het zich op geïntegreerde systemen, telecommunicatie en andere gebieden. Eigen onderzoek en ontwikkeling is een integraal onderdeel geworden.
Open voor kansen
Na de val van het IJzeren Gordijn greep Bosch zijn kans en richtte al in de jaren 1990 dochterondernemingen op in 13 voormalige Oostbloklanden. Geleidelijk aan vestigde Bosch zich ook op de Aziatische markten. Na 2000 sprong het op de kar van het internet en kunstmatige intelligentie en breidde het uit naar slimme huizen, slimme steden, slimme communicatie en geautomatiseerde processen. Vandaag stelt de Bosch Groep wereldwijd meer dan 420.000 mensen tewerk (waarvan 85.000 in onderzoek), in 468 vestigingen in ongeveer 60 landen. De omzet bedraagt 88,2 miljard euro.
Bosch in de Tsjechische Republiek
Bosch is sinds 1991 actief in Tsjechië, met ongeveer 8.000 werknemers in 8 steden verspreid over het land (900 werknemers zijn actief in onderzoek en ontwikkeling). De belangrijkste aandachtsgebieden in Tsjechië zijn mobiliteit, thuis, bedrijven en industrie. Het bedrijf biedt huishoudens met name perfecte producten en technologieën in de vorm van tuingereedschap, verwarming en warm water, huishoudelijke apparaten en zelfbouwgereedschap.
Verantwoordelijkheid en duurzaamheidsstrategie
Bosch is zich bewust van zijn sociale impact en richt zich naast precisietechnologieën, -producten en -diensten op de ondersteuning van culturele gebieden, het sociale leven, mensenrechten, diversiteit en natuurlijk milieubescherming. Het doel van deze sociaal georiënteerde dimensie is de levenskwaliteit van mensen te verbeteren en het levensonderhoud van huidige en toekomstige generaties te garanderen. Het besteedt aandacht aan hernieuwbare energie, operationele veiligheid en milieuvriendelijke productiemiddelen. Ze presenteert haar doelstellingen duidelijk en concreet.
Bij ons kunt u terecht voor beste prijzen tegen de hoogste kwaliteitsgarantie. Dankzij onze langdurige verhoundingen met fabrikanten kunnen ook onze klanten van voordelige aanbiedingen profiteren.
Hebt u uw bestelling op werkdagen vóór 12.00 u geplaatst? Zijn alle producten op voorraad? Is online betaling gelukt? Dan wordt de bestelling dezelfde dag nog verzonden. U kunt het pakket binnen 3-5 werkdagen verwachten.